Nieuwsbrief 6 juni 2024 - Verenigingsdag 29 juni - Zomertocht Scheveningen - Olievlekken - Haringvlietbrug 11 juni

heliushaven-2

Verenigingsdag op zaterdag 29 juni a.s.

Beste leden,

Al enige tijd heeft de vereniging te kampen met een terugloop in vrijwilligers.
Dat betreft invulling op diverse gebieden, zoals op technisch vlak voor onderhoud van de havens, organisatie van zelfwerkzaamheid, de opmaak van Het Bestek, het bijhouden van de website, ondersteuning bij evenementen, enzovoort.
Oproepen in nieuwsbrieven, het Bestek en op de Algemene Ledenvergaderingen blijven helaas nog onvoldoende beantwoord.
Tijdens de afgelopen ALV ontstond wel wat discussie over of vacatures of werkzaamheden alternatief of gedeeld kunnen worden ingevuld.

Op het moment blijven helaas belangrijke zaken liggen. Zonder vrijwillige invulling kunnen bepaalde diensten of werkzaamheden niet meer worden uitgevoerd, of moeten betaald worden uitbesteed. Het zou zonde zijn om de kennis over het reilen en zeilen van onze vereniging te laten verarmen en onze kosten te zien verhogen.

Om meer uitwisseling van ideeën en mogelijkheden tot stand te brengen wordt een Verenigingsdag georganiseerd op zaterdag 29 juni.

Wij nodigen u graag hiervoor uit, en doen een beroep op uw verenigingshart hier gehoor aan te geven. Deze Verenigingsdag vindt plaats op het grasveld van de Heliushaven.
Om 10:00 vindt de opening plaats door de voorzitter.
Aansluitend zijn bij de diverse picknicktafels de diverse commissies vertegenwoordigd, waar u meer informatie kunt inwinnen en uitwisseling van ideeën kan plaatsvinden.
Wij zorgen voor koffie en thee met wat lekkers erbij.
Rond 12:00 uur verwachten wij deze verenigingsbijeenkomst af te sluiten.

Wij zien er naar uit u op 29 juni te ontmoeten en verheugen ons graag op een grote opkomst!

Ook zullen we de komende dagen de "vacatures" in onze vereniging op de website plaatsen. Er zijn er al een paar te vinden: klik hier voor vacatures

Namens het Bestuur,

Jaap Ruibing,
voorzitter

vereniging1

Zomertocht naar Scheveningen: 13 en 14 juli

Meld je nu aan voor de Zomertocht naar Scheveningen van 13 tot 14 juli!

Heb je zin om samen met andere leden van onze vereniging naar Scheveningen te zeilen? Dit is je kans! Of je nu een ervaren zeiler bent of voor de eerste keer op zee gaat, deze tocht biedt een fantastische ervaring.

We vertrekken op 13 juli en genieten 's avonds van sterke verhalen en een heerlijke maaltijd aan het strand of in de gezellige haven van Scheveningen.

Op 14 juli varen we weer terug naar Hellevoetsluis.

Waarom meegaan?

• Ontmoet nieuwe leden
  • Perfecte kennismaking met zeezeilen
  • Het is enorm gezellig
  • Liggeld wordt betaald door de Evenementencommisie!

Aanmelden: klik hier voor aanmeldingsformulier

Meer info bij Mard-Jan Meijers of Patricia van Bergeijk.

scheveningen1

Meldingen olievlekken in de Heliushaven

De afgelopen maanden is er al 4 keer een melding geweest van een olievlek in de Heliushaven!
Het is onbekend waar deze olievlekken vandaan zijn gekomen, maar het vermoeden bestaat dat ze uit onze haven afkomstig zijn (op basis van de windrichting). Het is van groot belang dat dit wordt voorkomen! Uiteraard mag geen oliebevattend bilgewater via de (automatische) bilgepomp de haven in geloosd worden!
Mocht u een olievlek waarnemen in de haven, probeer dan te bekijken vanaf welke ligplaats deze zou kunnen komen en bel de havenmeester (06-36324865) of stuur z.s.m. een email naar havenmeester@wsv-haringvliet.nl

Geen bediening Haringvlietbrug dinsdag 11 juni a.s.

In verband met werkzaamheden aan de Haringvlietbrug zal deze volgende week dinsdag 11 juni niet bediend worden.

Zie ook het scheepvaartbericht hier:
Scheepvaartbericht Rijkswaterstaat.2024.03407.0
Rijkswaterstaat (vaarweginformatie.nl)