Over de vereniging

Watersportvereniging Haringvliet is op 21 maart 1961 opgericht. De vereniging telt ruim 450 leden met ongeveer 375 ligplaatsen. De vereniging beheert twee havens in het aantrekkelijke vestingstadje en de voormalige marinehaven Hellevoetsluis. Het beheer en onderhoud van deze havens, voorzieningen en faciliteiten worden door de leden zelf uitgevoerd in zelfwerkzaamheid. Eén verenigingshaven is gelegen in de Heliushaven, die in open verbinding met het Haringvliet staat, en één in het beschutte Kanaal door Voorne, waar een historisch sluisje de verbinding met het Haringvliet vormt. Deze sluis wordt in de zomermaanden elk uur bediend.

Verenigingsleven

Onze evenementencommissie organiseert voor leden allerlei evenementen en lezingen. Zodra er iets (nieuws) georganiseerd wordt, kunt u die informatie direct op de website vinden. Kijk dus regelmatig als u het leuk vindt om een lezing of een evenement bij te wonen. Leden die hun e-mail adres aan ons opgegeven hebben, ontvangen regelmatig de Nieuwsbrief over actuele zaken betreffende deze activiteiten en andere zaken.