Lid worden

WSV Haringvliet kent geen drempels en staat open voor iedereen. Wij proberen een actieve vereniging te zijn. Hierbij verwachten we van onze leden dat ze naast de verplichte een á twee dagen zelfwerkzaamheid óók deelnemen en/of een bijdrage leveren aan evenementen, commissies en bestuurstaken.

Onze vereniging voert het internationale kwaliteits keurmerk “de Blauwe vlag” en exploiteert twee havens: "De Heliushaven" direct aan het Haringvliet en de meer beschutte haven "Het Kanaal". Beide havens  hebben een vaste havenmeester, modern sanitair en wifi. Daarnaast organiseert de Vereniging de volgende vaste activiteiten:
  • Jeugdzeilen, CWO instructie en begeleid zeilen
  • Evenementen
  • Tochten, lezingen, etc
  • Uitgave van ons clubblad “Het Bestek
  • Elke maand de Nieuwsbrief via de email
Alleen door een actieve inzet van de leden kunnen we goede faciliteiten bieden tegen een bescheiden bedrag.

De vereniging hanteert een maximum scheepslengte (Lengte Over Alles , dus inclusief de boegspriet, de papegaaistok en het trimvlak,) van 14,50 meter en een maximale waterverplaatsing van 20 ton. Bij het toekennen van een geschikte ligplaats gaan wij uit van beschikbare boxen in beide havens die zo goed mogelijk passen bij de afmetingen van uw schip. Afhankelijk van de afmetingen van uw schip en de lengte van de wachtlijst kan het even duren voordat een vaste box beschikbaar is. Zolang u nog geen vaste ligplaats is toegewezen kunt u in overleg met de havenmeester gebruikmaken van, beschikbare, zogenaamde zwerfplaatsen.

Meer informatie over de WSV Haringvliet kunt u vinden op Tarieven voor leden

Het is natuurlijk nog beter om onze havens te bezoeken en de sfeer te proeven. Ook kunt u lid worden van onze Facebookpagina.

Met behulp van onderstaande link kunt u zich als lid van WSV Haringvliet aanmelden

Aanvraagformulier lidmaatschap

Request form membership