Nieuwsbrief 18 mei 2024 - GFR2024 + BBQ - 15e Blauwe Vlag - Openen toegangshek Heliushaven - Nieuwe Ledendag

zeilen-banner

Doe mee aan de Gelijke Finish Race en
geniet van een Amerikaanse BBQ op 25 mei!

We willen je graag herinneren aan een geweldig evenement dat we op 25 mei organiseren - de Gelijke Finish Race, gevolgd door een heerlijke Amerikaanse BBQ! Dit wordt een dag vol plezier, avontuur en lekker eten.

Hier zijn de details:

Gelijke Finish Race:

• Datum: 25 mei
  • Inschrijving: Vergeet niet om je uiterlijk vóór 20 mei in te schrijven via de volgende link: Inschrijfformulier. Jouw deelname zal deze race nog spannender maken!

Amerikaanse BBQ:

• Na de race, nodigen we je uit om te ontspannen en te genieten van een heerlijke Amerikaanse BBQ. Als je van plan bent om alleen naar de BBQ te komen, laat het ons dan alsjeblieft weten door dit formulier in te vullen. Op die manier kunnen we onze inkopen plannen en ervoor zorgen dat er voldoende is voor iedereen. Zorg ervoor dat je je ook aanmeldt vóór 20 mei, zodat we goed voorbereid zijn!

We kijken er enorm naar uit om je volgende week te verwelkomen.

De Evenementencommissie

Voor het 15e jaar op rij is aan onze beide havens de Blauwe Vlag uitgereikt! 🥳

De Blauwe Vlag is een symbool dat laat zien dat een strand of jachthaven schoon is en goede faciliteiten heeft. Deze onderscheiding wordt uitgereikt door de Stichting Keurmerk Milieu, Veiligheid en Kwaliteit (KMVK) en benadrukt het belang van duurzaamheid op en rond het water.

De Blauwe Vlag is een internationale milieuonderscheiding, die jaarlijks wordt toegekend. De Blauwe Vlag is een erkenning voor de inspanningen die het strand of de jachthaven levert op het vlak van milieu- en duurzaamheidsmanagement, veiligheid, waterkwaliteit, bewustmaking en educatie, en afvalpreventie en -sortering. Ze moeten hierbij aan diverse criteria voldoen.

Het Blauwe Vlag programma stimuleert niet alleen het behoud en de bescherming van onze natuurlijke omgeving, maar biedt ook een waardevolle garantie voor bezoekers. ZIj kunnen vertrouwen op de Blauwe Vlag als een betrouwbare indicator voor schone en veilige locaties.

Op 16 mei 2024 werden de Blauwe Vlaggen feestelijk uitgereikt bij Jachthaven Marnemoende in IJsselstein, waar vertegenwoordigers van de gecertificeerde locaties trots hun vlaggen in ontvangst namen uit de handen van Hans Oosters, Commissaris van de Koning van de provincie Utrecht.. Martien Sonneveld (Havencommissaris Kanaal) heeft namens onze vereniging de vlaggen in ontvangst genomen. .

In Nederland wapperen nu 200 Blauwe Vlaggen, waarvan 143 bij jachthavens en 57 bij stranden. Twee van die 143 vlaggen wapperen dus bij onze havens en daar zijn we trots op!
Veel dank aan alle leden die hier hun bijdrage aan hebben geleverd!

blauwe-vlag2024

Hek van parkeerterrein Heliushaven openen voor toegang met de auto.

Doordat de vacature van Havenmeester nog niet is ingevuld, wordt deze functie tijdelijk waargenomen door onze Administrateur Joep Willems: als U het 06-nummer van de havenmeester belt krijgt U momenteel dus Joep aan de lijn.
De laatste weken is hij meerdere keren telefonisch verzocht het toegangshek van de parkeerplaats op de Heliushaven te openen. Bijvoorbeeld omdat men probeerde het hek te openen, door te bellen met een niet in het toegangssysteem geregistreerde mobiel, of omdat bleek dat men nog het oude nummer van het toegangshek in hun mobiel had staan, of omdat men dacht het hek te kunnen openen met de "druppel", maar dan gaat het hek maar voor een klein deel open.

Daarom een verzoek om nog eens te checken in Mijn Captain of bij "Mijn Gegevens" onder "Contact" uw juiste 06-nummer vermeld staat (dit nummer wordt gebruikt voor registratie in het toegangssysteem). Ook in Mijn Captain vindt U bij de "Besloten Bestanden", in de Map "Toegangscodes" een document met o.a. het juiste 06-nummer dat U moet bellen om het toegangshek van de parkeerplaats te openen.

Nieuwe Ledendag 12 mei jl.

Zondagmiddag 12 mei werd om 14 uur de “nieuwe-leden-middag” gehouden. Ca. 20 personen hadden zich hiervoor aangemeld. Na de introductie door onze voorzitter, gevolgd door een voorstel-rondje in de Bonte Os, werd het een en ander verteld over de vereniging en de gang van zaken in de Heliushaven, gevolgd door een uiteenzetting over het jeugdzeilen bij onze vereniging, waarna de nodige vragen werden beantwoord. Om 15:30 uur werd de middag voortgezet in de kanaalhaven waar Henk van der Houwen een interessant verhaal hield over de Kanaalhaven, incl. een stukje historie. Nadat de vertegenwoordigers van de Evenementen commissie en de redactie hun zegje hadden gedaan, was het tijd voor een drankje in het Arendsnest, waarbij nog gezellig werd nagepraat

nieuwe-ledendag