NIeuwsbrief 5 apr 2024 - ALV documenten - Borg SEP keys en sleutels - Boten weer te water - 16 April belijning parkeerterrein - Heropening Arendsnest

combi-rdam-2023

Algemene Ledenvergadering 23 april

Nogmaals wijzen we onze leden op de Algemene Ledenvergadering op dinsdag 23 april a.s. om 20.00 uur in het theater Twee Hondjes in Hellevoetsluis.

In Het Bestek (editie 203) dat mogelijk al bij u is bezorgd, vindt u o.a. de agenda voor de komende ALV en de concept notulen van de vorige ALV, plus de Jaarrekening 2023 met een toelichting van de penningmeester. Zoals gebruikelijk stellen we deze documenten plus aanvullende financiële gegevens voor onze leden beschikbaar via de Besloten bestanden in Mijn Captain (map: ALV april 2024).

SEP-keys en/of sleutels oude toegangssystemen

Nog niet iedereen heeft zijn SEP-key en/of sleutel ingeleverd van de oude toegangssystemen voor toegangshek en sanitairgebouw van resp. Helius- en Kanaalhaven. Bij inleveren krijgt U de borgsom teruggestort. Wilt u dat alsnog zo spoedig mogelijk doen, door deze op te sturen naar
Watersportvereniging Haringvliet
3220 AA  Hellevoetsluis
Voor een goede afhandeling is het van belang dat U een kort briefje toevoegd (in een goed leesbaar handschrift :-) met uw eigen naam en de bootnaam.
Doet u dat alstublieft voor 31 december 2024. Hierna krijgt u geen borg meer terug.

Jan Wigman
Penningmeester

Schepen weer te water

23 maart zijn de schepen die voor de winterberging op de kant stonden weer veilig en wel te water gelaten. Het was nog wel even spannend wat de wind betreft, omdat begin van de week de verwachting op zaterdag windje 6-7 Bft opgaf. Nu hadden we gelukkig al een reserve draai datum ingepland bij Boeter voor de kraan, maar het zou ons toch niet weer overkomen dat het afgeblazen moest worden door te veel wind.
Gelukkig schoof het lage druk gebied verder door naar zondag en kon er volgens planning gedraaid worden. Om 8.30 uur hing het eerste schip in de kraan en ondanks de stevige wind lagen alle schepen voor 15 uur veilig en wel, zonder problemen in het water.
Wederom veel dank aan onze hijsploeg! voor het goede en veilige werk.

hellingdag-23mrt2024

Zaterdag 6 en 13 april zijn gereserveerd voor zelfwerkzaamheid om de bokken op te ruimen en de parkeerplaats schoon te maken. Houd hier rekening mee met parkeren in het weekend, zodat we voldoende ruimte hebben om met de vorkheftruck de bokken te kunnen verplaatsen naar de opslagruimte achter de Bonte Os.

Belijning Parkeerterrein Heliushaven 16 april

Dinsdag 16 april zal door de firma Van Velzen ons parkeerterrein opnieuw belijnd gaan worden. Gaarne vanaf maandag 15 april buiten het parkeerterrein parkeren. Het parkeerterrein zal vanaf maandag afgesloten worden.

heliushaven

Herinnering: Vanavond Openingsborrel + Heropening Arendsnest!

De eerste "1e vrijdagavond-van-de-maand-borrel" van het vaarseizoen zal plaatsvinden op 5 april in Het Arendsnest. Aanvang 20:00 uur.
Deze borrel zal gecombineerd worden met een Feestelijke heropening van het verbouwde Arendsnest (meer info: via deze link)