Nieuwsbrief 1 dec 2023 - Overlijden Hans van Ewijk - Haringvlietbrug later open

heliushaven-2

Overlijden Hans van Ewijk

Het Bestuur kreeg het droevige bericht dat op 26 november ons lid Hans van Ewijk op 64 jarige leeftijd is overleden. Hans hebben wij leren kennen als een zeer betrokken lid van onze watersportvereniging. Hij was voorman van de nieuwe hijsploeg, waar hij met veel kennis en gedrevenheid de werkzaamheden begeleidde.

De crematie vindt op 4 december in besloten kring plaats in Capelle aan den IJssel.

Wij wensen de familie heel veel sterkte toe.

Haringvlietbrug later open

De reguliere openstelling van de Haringvlietbrug voor de hoge scheepvaart duurt langer dan verwacht. De afronding van de renovatie duurt nu i.p.v. tot najaar 2023, tot uiterlijk 29 maart 2024, de start van het recreatieve vaarseizoen.

Voor openstelling mogelijk is, moeten er nog een aantal testen worden uitgevoerd, restpunten worden opgelost en technische informatie worden vastgelegd.