Nieuwsbrief 23 okt 2023 - Test openingen Haringvlietbrug

haringvlietbrug-2

Test doorlaten hoge scheepvaart Haringvlietbrug

Maandag 2 oktober 2023 voer het eerste schip door de openstaande Haringvlietbrug. Rijkswaterstaat testte hiermee of het mogelijk is om incidenteel hoge scheepvaart door de Haringvlietbrug te laten tot dat de brug een CE-markering heeft. De test is uitgevoerd na verschillende verzoeken uit de scheepvaartsector. Klik hier om het hele bericht van RIjkswaterstaat te lezen.

Aanmelden voor doorvaren Haringvlietbrug

Vanuit de nautische sector heeft het projectteam Haringvlietbrug het verzoek gekregen om voor het verstrekken van de CE-markering toch alvast op een paar momenten schepen door de brug te laten. Om schepen veilig te kunnen laten passeren moet een groot aantal maatregelen getroffen worden. Zo zijn er extra bedienaars nodig, zijn er storingsmonteurs aanwezig, is er scheepvaartbegeleiding en zetten we weginspecteurs en verkeersregelaars in die met behulp van een verkeersstop het verkeer op de brug stilzetten.

Rijkswaterstaat maakt dit de komende weken onder een aantal strikte veiligheidsvoorwaarden tweemaal mogelijk, namelijk op:
vrijdag 27 oktober om 12.00 uur en
maandag 6 november om 12.00 uur.

Als u gebruik wilt maken van deze brugopeningen, dan kunt u zich hiervoor aanmelden door middel van een mail naar renovatieharingvlietbrug@rws.nl

Vermeld in uw mail de naam van het schip, uw naam en e-mailadres en het telefoonnummer van de contactpersoon op het schip. Mochten men u tijdens de draai moeten bereiken of mocht bijvoorbeeld een draai door omstandigheden niet doorgaan, dan kunnen men u op die manier bereiken. U ontvangt van het projectteam Haringvliet een bevestiging als uw aanmelding ontvangen en verwerkt is.

Over WSV Haringvliet

Watersportvereniging Haringvliet is op 21 maart 1961 opgericht. De vereniging telt 450 leden met 375 ligplaatsen. Onze evenementencommissie organiseert voor leden allerlei evenementen en lezingen. Zodra er iets (nieuws) georganiseerd wordt, kunt u die informatie direct op de website vinden.

Lid worden?

Meld u aan bij onze secretaris
Henk Bakker
secretaris@wsv-haringvliet.nl