Nieuwsbrief 3 aug 2023 - Brochure Slijkgat - komende Evenementen - Oversteek New Frontier

Veilig door het Slijkgat

Bij deze nieuwsbrief vindt u als bijlage een brochure met aanwijzingen voor de veilige navigatie door het Slijkgat, de toegang van zee tot de haven van Stellendam.

Activiteiten - Evenementen kalender

Ter herinnering hieronder een overzichtje van de activiteiten waarvoor u allen van harte wordt uitgenodigd:
vrijdag 4 aug. 20:00 uur   - Vrijdagavondborrel in de Bonte Os
zaterdag 5 aug.                 - Toertocht “zeehondenkijken”  voor info en aanmelden klik hier
zaterdag 16 sept.              - 2e Havenkampioenschap  voor info en aanmelden klik hier

Na het succes van vorig jaar hebben de wedstrijd-/evenementen commissies van de watersportverenigingen in de Heliushaven besloten weer een "havenkampioenschap" te organiseren. Naast de te winnen prijs voor de individuele havenkampioen is er ook een prijs voor de vereniging; waarvan de leden de meeste punten hebben verzameld.
Dus hoe meer leden deelnemen aan het kampioenschap, hoe groter de kans dat we dit jaar deze prijs in de wacht slepen.
Daarnaast fungeert onze vereniging dit jaar als "gastvereniging". De evenementen commissie zou heel graag geholpen worden door een aantal vrijwilligers om het havenkampioenschap in goede banen te lijden.
Vrijwilligers kunnen zich aanmelden via e-mail: evenementencommissie@wsv-haringvliet.nl

Supersnelle oversteek met de New Frontier

Op 16 juli jl. heeft ons verenigingslid Jan Bart samen met zijn zoon een supersnelle oversteek gemaakt van Harwich naar Stellendam. Zij bereikten de overkant is slecht 10 hours en 28 minuten! Dit betekent met een gemiddelde snelheid van ruim 10 knopen! Een impressie van hun zeiltocht kunt u bekijken via deze link

oversteek-jan-bart