19 mei 2024 - Groot Water Combi van Combi Rotterdam

groot-water-combi-2024

Zondag 19 mei: Groot Water Combi

Beste watersporters,

Op zondag 19 mei hebben we een groot Jeugdevenement vanuit de Helius haven.
Het is de zgn. Groot Water Combi van Combi Rotterdam. Combi Rotterdam is een serie Jeugd zeilwedstrijden welke door het seizoen heen op verschillende locaties gehouden wordt.
Zondag 19 mei worden deze wedstrijden dus bij ons voor de deur gevaren.

We verwachten ca 70 jeugdboten, variërend van Optimist tot Splash en RS Feva.
Het zal die dag dus wat drukker zijn aan de Heliushaven. Voor deze bezoekers is extra parkeergelegenheid geregeld.
U zult dus wel merken dat het wat drukker is, maar overlast verwachten we niet.

Zoals u zult begrijpen zijn we al geruime tijd druk met de voorbereidingen voor dit evenement. En, we zitten op schema!
Voor de dag zelf zijn we op zoek naar mensen die een ochtend of een middag of de hele dag willen helpen.

We zoeken mensen op de volgende posten:

• Begeleiden van Jeugdboten bij het in- en uit het water gaan (locatie Watersportvereniging Hellevoetsluis)
  • Ondersteuning van startschepen vanuit een RIB (vaarbewijs vereist)
  • Bemensing van de startschepen
  • Uitzetten van wedstrijdbaan (boeien leggen enz)
  • Bezetting van de kantine (verkoop van koffie, fris, broodjes, friet) (locatie Watersportvereniging Hellevoetsluis)

Lijkt het u leuk om die dag te helpen? Meldt u zich dan aan via dit webformulier. Voor vragen kunt u direct bellen met Brent Biesheuvel of Hans Romers (06 31272409 - 06 21524420).

3 mei 2024 - vrijdagavond borrel - Arendsnest

Zoals tijdens de ALV in november is aangekondigd, zullen wij het komend jaar de "1e-vrijdagavond-van-de-maand-borrel" afwisseld organiseren in de Bonte Os en in het Arendsnest.
Deze borrels zijn een mooie gelegenheid om je medeleden te ontmoeten, wat te kletsen en ideeën en tips met elkaar uit te wisselen.

Op vrijdag 3 mei zal de "vrijdagavond borrel" plaatsvinden in Het Arendsnest. Aanvang 20:00 uur.
Aanmelden is hiervoor niet nodig. Loop gewoon gezellig binnen. Wij zorgen voor de drankjes!
Leuk als jullie zorgen voor iets lekkers erbij.

De Evenementen commissie

23 apr 2024 - Algemene ledenvergadering

Noteer alvast in uw agenda:
ALV op dinsdag 23 april om 20:00 uur

Locatie: Theater Twee Hondjes
Opzoomerlaan 106 (Cultuurhuis Nieuwe Veste)
3221 AP Hellevoetsluis

26 mei 2024 - Vestingloop Hellevoetsluis

Vestingloop Hellevoetsluis zondag 26 mei

De Vestingloop Hellevoetsluis vindt voor de zesde keer plaats op zondag 26 mei 2024.
Omdat het parcour langs de Heliushaven loopt, is er gedurende deze zondag kans op verkeershinder. Om dit tot een minimum te beperken zullen er verkeersregelaars bij de ingang van de Heliushaven positioneerd worden (zie foto). Alle verkeer richting de Heliushaven zal, indien veilig, zo snel mogelijk worden doorgelaten, zodat ze hun weg naar de Heliushaven kunnen vervolgen.

Programma Vestingloop Hellevoetsluis (meer info zie: www.vestinglopen.nl/hellevoetsluis/)
10:00 uur Start 5 km Wandelen
10:20 uur Start 1 km Familie Loop
11:30 uur Start 5 km Loop
12:30 uur Start Halve Marathon
13:00 uur Start 10 km Loop

verkeersregelaars-heliushaven-vestingloop-hellevoetsluis

20/21 apr 2024 - Voorjaarstocht naar De Heen

de-heen-schapenput-foto

Voorjaarstocht 20-21 april 2024 - De Heen

Ook dit jaar heeft de evenementencommissie weer een leuke voorjaarstocht voor jullie georganiseerd. De Haringvlietbrug kan weer voor ons open, want we gaan naar Jachthaven De Schapenput in De Heen.

Vanuit Hellevoetsluis is dit 6 uur varen en we hopen natuurlijk op een gunstige wind. We proberen samen door de Haringvlietbrug en de jachtensluis bij het Volkerak te gaan. Vanaf het Volkerak varen we over de Steenbergse Vliet  en komen we langs het monumentale sluizencomplex van de Benedensas voor we aanleggen bij jachthaven De Schapenput.

De Schapenput is een rustige haven, gelegen in een prachtig natuurgebied. Voor de kinderen zijn er twee speelplaatsen met speeltoestellen en een speeleiland. Het diner zal plaatsvinden in Brasserie Hogediep, direct bij de haven.

Op zondag varen we weer terug naar Hellevoetsluis.

Inschrijven voor deze leuke tocht kan via deze link. De kosten zijn € 30,- pp. voor de ligplaats, plus het 2-gangen diner (hoofdgerecht + toetje) inclusief 2 drankjes. Voor kinderen onder de 12 jaar is er een kindermenu, inclusief 1 frisdrankje. Hiervoor geldt een bijdrage van € 10,- per kind. De bijdragen worden via e-Captain in rekening gebracht. Bij annulering binnen 48 uur wordt het volledige inschrijfbedrag doorbelast.

Mis dit niet want VOL = VOL dus schrijf je snel in.

Tot snel,
De Evenementencommissie